Szponzoráció a közösségi oldalakon

Internet

Manapság elég erős szponzorációs iparág van jelen a különböző oldalakon. Azért fontos téma ez, mert egy teljes körű pénzszerzési lehetőség rejlik benne, és már-már mondhatjuk, hogy ez egy külön szakma.

Közösségi oldalakon

A szponzoráló cégek megkeresik a saját témakörükben tevékenykedő, ismert embereket, és pénz, vagy ingyenes termékek illetve szolgáltatások fejében elvárják a reklámozást. Ez egy win-win helyzet, ugyanis összehasonlíthatatlan a más formában való marketing hatásával, mivel itt sokkal több emberhez és nagyon gyorsan elér. Nem beszélve arról, hogy jellemzően az adott témakörben érdeklődőkhöz, az azonos termékek és szolgáltatások fognak eljutni.

Például véve egy fodrász az Instagram oldalon feltölti az elkészült munkáit, és hogy milyen termékeket használ. Ezeket a posztokat hashtagekkel látja el, amik alapján meg fogja találni a preferált cég, és létrejöhet a munkakapcsolat. Egyik opció, hogy a termékeit ingyen elküldi a fodrásznak, akinek a posztjaiban be kell azt mutatni. Másik opció, ha már régebb óta tart ez a kapcsolat, hogy elhívja a cég a rendezvényeire a reklámozót, aki képviselteti magát és a céget is, illetve a követőtáborának meghirdeti a rendezvényt. Így garantált, hogy általa többen is vásárolni fognak a termékekből, és a rendezvényekre is el fognak menni, ahol esetlegesen kedvet kaphatnak további pénzköltésre. A reklámozó így pénzt és termékeket szerezhet, akár meg is tud belőle élni, a cég pedig bővíti az ismertségét, és fogyasztást generál.

Social Marketing